Onder meer over afspraken maken en wijzigen, vergoedingen, kosten, klachten, verwijsbrieven , …

Veelgestelde vragen

Heeft u vragen? Dan kunt u uiteraard contact met ons opnemen. Maar mogelijk staat het antwoord hier al. Kijkt u even?

Zoek hier het antwoord of stel ons uw vraag

Wij kunnen ons voorstellen dat u vragen heeft. De meest voorkomende vragen hebben wij daarom hier vast voor u op een rijtje gezet. Heeft u niet het antwoord gevonden, stuur ons uw vraag met onderstaand formulier. We nemen zo spoedig mogelijk contact met u op.


  • Is er een wachttijd voor nieuwe patiënten?
  • Heb ik altijd een verwijsbrief nodig?
  • Wat kost een behandeling?
  • Wat bepaalt de prijs van mijn behandeling?
  • Wordt mijn behandeling vergoedt?
  • Wat moet ik doen als ik een klacht heb?
Is er een wachttijd voor nieuwe patiënten?

Meestal kunt u binnen een week bij ons terecht als nieuwe patiënt en voor een controleafspraak.

Als u een verwijsbrief heeft of het afgelopen jaar al bij ons in behandeling was, kunt u telefonisch of via dit formulier contact met ons opnemen om een afspraak te maken.

Heb ik altijd een verwijsbrief nodig?

Komt u voor het eerst naar onze dermatologie praktijk? Dan heeft u een verwijzing van uw huisarts of ander medisch specialist nodig. Om u te kunnen inschrijven hebben wij verder uw verzekeringsgegevens, een legitimatiebewijs en inzicht in uw huidige medicijngebruik nodig. Neemt u deze daarom a.u.b. mee bij uw eerste bezoek.

Bent u in de afgelopen 12 maanden voor dezelfde klacht bij ons geweest? Dan heeft u geen nieuwe verwijzing nodig.

Wat kost een behandeling?

Met een verwijsbrief van uw huisarts worden de kosten voor een consult vergoed door uw zorgverzekering (houdt u wel rekening met het eigen risico van uw verzekering). De kosten voor het consult en de behandeling variëren per aandoening en per verzekering. Als u meer inzicht in de kosten voor het consult wilt krijgen kunt u dat zelf navragen bij uw eigen zorgverzekering.

Let op: de officiële rechtsvorm van ons ZBC (zelfstandig behandelcentrum) heet Stichting Dermaclinic Buitenveldert. Onder deze naam staan wij bekend bij het ministerie en bij de zorgverzekeraars. Indien u contact heeft met uw zorgverzekeraar over vergoedingen en bestaande contracten met onze zorginstelling, vraagt u dan naar Stichting Dermaclinic Buitenveldert (en niet naar Dr. Wikler klinieken).

Wat bepaalt de prijs van mijn behandeling?

Op basis van de gestelde diagnose wordt een behandeltraject bepaald. Dat bepaalt ook het tarief voor behandeling. Zorgverzekeraars onderhandelen met ziekenhuizen en ZBC’s zoals onze dermatologie kliniek over prijs, kwaliteit en samenstelling van het behandeltraject. Meer informatie over tarieven in de medische, specialistische zorg zijn te vinden op de websites van de Nederlandse Zorgautoriteit en het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport.

Wordt mijn behandeling vergoedt?

We hebben contracten met vrijwel alle zorgverzekeraars (denk aan Zilveren Kruis, Achmea, Ohra, Menzis, Univé). Behandelingen worden door deze zorgverzekeraars vergoed (houdt u wel rekening met het eigen risico van uw verzekering). Let op: de officiële rechtsvorm van ons ZBC (zelfstandig behandelcentrum) heet Stichting Dermaclinic Buitenveldert. Onder deze naam zijn wij bekend bij het ministerie en bij de zorgverzekeraars. Indien u contact heeft met uw zorgverzekeraar over vergoedingen en bestaande contracten met onze zorginstelling, vraagt u dan naar Stichting Dermaclinic Buitenveldert (niet naar Wikler klinieken).

Wat moet ik doen als ik een klacht heb?

We streven naar zo goed mogelijke zorg. Mocht het toch voorkomen dat u niet tevreden bent, dan ontvangen we daar graag melding van. Het is voor ons immers een kans om iets te verbeteren.

Wat kunt u doen met een klacht of negatieve ervaring?

  • Bespreek de klacht met de betrokkene(n)
  • Als de klacht een behandeling betreft, bespreek die bij voorkeur eerst met de behandelend arts. Hij of zij is immers de eindverantwoordelijke voor de behandeling
  • Opmerkingen, klachten of verbeterpunten kunt u ook mondeling melden bij de receptie of schriftelijk per brief of mail
  • Er is een onafhankelijke klachtenfunctionaris beschikbaar en zo nodig is er een Geschillencommissie

Op onze pagina over klachtenregeling kunt u meer informatie inwinnen.



  • Wat moet ik bij mijn verzekering regelen?
  • Ik ben arts. Hoe kan ik een patiënt doorverwijzen?
  • Kan ik een advies gesprek krijgen?
  • Zijn behandelingen altijd poliklinisch?
  • Wat moet ik doen als ik een herhaalrecept nodig heb?
  • Hoe kan ik een afspraak maken of wijzigen?
Wat moet ik bij mijn verzekering regelen?

In principe niets. De kosten van uw bezoek en/of behandeling declareren wij direct bij uw zorgverzekeraar. Als uw eigenrisico nog niet is voldaan in dit kalenderjaar, zal uw zorgverzekeraar het resterende bedrag bij u declareren.

Omdat in de zorg met zogenoemde Diagnose-behandeltraject-codes gewerkt wordt, kunnen wij de rekening altijd pas na het sluiten van uw behandeltraject sturen aan uw verzekeraar. Dit is meestal 3 tot 4 maanden na uw bezoek.

Ik ben arts. Hoe kan ik een patiënt doorverwijzen?

Op onze special pagina “Voor artsen” kunt u lezen wat u kunt doen. U kunt ons uiteraard ook bellen.

Kan ik een advies gesprek krijgen?

U kunt ons altijd bellen als u vragen heeft.

Medisch inhoudelijke vragen, kunt u met uw arts bespreken tijdens uw eerste bezoek. Mocht u na dit bezoek nog vragen hebben, kunt u altijd een vervolgafspraak  maken met uw arts; dit kan ook telefonisch.

Als u interesse heeft in een cosmetische (niet vergoede) behandeling dan kunt u een gratis intake gesprek krijgen.

Zijn behandelingen altijd poliklinisch?

Ja. Onze behandelingen voeren we uit op onze praktijken in Amsterdam, Purmerend en Volendam. De dag van de behandeling kunt u gewoon weer naar huis.

Wat moet ik doen als ik een herhaalrecept nodig heb?

U kunt ons bellen of u kunt het formulier invullen op onze speciale “Herhaal recept” pagina. U dient wel het recept bij de hand te hebben.

Hoe kan ik een afspraak maken of wijzigen?

U kunt ons bellen of u kunt het formulier invullen op de homepage of op de afspraken pagina. Daarna nemen wij contact met u op.

Om een afspraak te wijzigen kunt u ons bellen of gebruik maken van het formulier op onze afspraken pagina. U kiest dan het formulier “afspraak verzetten”.




Antwoord niet gevonden?
Stel uw vraag!


We proberen u zo snel mogelijk een antwoord op uw vraag te geven.

Wilt u bellen? Dat kan natuurlijk ook altijd. Telefoon: 020 – 646 52 68










Vink aan om te kunnen versturen.

Dit formulier is beschermd met reCAPTCHA.
Het Google   privacy beleid   en haar   voorwaarden   zijn van toepassing.



Dr. Wikler klinieken


AGB code 03072616

Dr. Wikler klinieken is een zelfstandig behandelcentrum (ZBC) gespecialiseerd op het gebied van dermatologie (huidziekten). Bij ons staat u als patiënt centraal. Daarom vinden wij het belangrijk de beste zorg op een persoonlijke en prettige manier te bieden.




Vestigingen


Amsterdam

Van Boshuizenstraat 567
Tel: 020 – 646 52 68

Purmerend

Wielingenstraat 81
Tel: 0299 – 200 005

Volendam

Pieterman 11
Tel: 0299 – 200 005



Geïnteresseerd in een cosmetische behandeling?


Bel: 020 – 737 28 54 

Of meldt u zich aan voor een gratis intake gesprek voor een cosmetische behandeling en wij nemen contact met u op.


Vink aan om te kunnen versturen.



Dr. Wikler klinieken


Dr Wikler Klinieken is een zelfstandig behandelcentrum (ZBC) gespecialiseerd op het gebied van dermatologie (huidziekten). Bij ons staat u als patiënt centraal. Daarom vinden wij het belangrijk de beste zorg op een persoonlijke en prettige manier te bieden.




Vestigingen


Amsterdam

Van Boshuizenstraat 567
Tel: 020 – 646 52 68

Purmerend

Wielingenstraat 81
Tel: 0299 – 200 005

Volendam

Pieterman 11
Tel: 0299 – 200 005



Geïnteresseerd in een
cosmetische behandeling?


Bel: 020 – 737 28 54 

Of meldt u aan voor een gratis intake gesprek voor een cosmetische behandeling en wij nemen contact met u op.


Vink aan om te kunnen versturen.


Maatregelen rondom het Coronavirus (COVID-19)

Naar aanleiding van de adviezen van het RIVM willen wij u verzoeken uw afspraak bij ons te verzetten, als u ziekteverschijnselen heeft, ook al zijn het alleen milde klachten (bijvoorbeeld hoesten, neusverkoudheid, koorts), of als een huisgenoot van u koorts heeft. – Uiteraard gelden hiervoor geen annuleringskosten.

Mocht u uw afspraak willen verzetten , dan kan dat telefonisch of hier op onze website

Verder willen wij u vriendelijk verzoeken, indien mogelijk, alleen naar uw afspraak te komen.

Lees hier het volledige bericht met onze voorzorgsmaatregelen en hoe u kosteloos afpraken kunt verzetten of mogelijk annuleren bij ziekte (of verkoudheidsverschijnselen). Dit kan telefonisch of via deze website. Hartelijk dank voor uw begrip en medewerking.